Besökare

onsdag 19 oktober 2016

Det som inte dödar...

Det känns nästan ofattbart att det gått en månad sedan vi var i Turkiet. En kanonvecka som många vet, slutade väldigt olyckligt med en otroligt eländig njursten som blev tvungen att opereras bort nere i Turkiet. 
Det hela kom så oväntat: på fredag kväll var vi på beachparty och dansade i månskenet intill småtimmarna. Som en blixt från klar himmel på lördag morgon högg det till i Älsklings rygg. På seneftermiddagen gick han sedan med på att åka till sjukhuset och innan vi egentligen har förstått någonting, låg han inkopplad med dropp. 

Vanligtvis när man är på sjukhus i Turkiet har de som en ambulanstaxi som kör en till och från sjukhus, boende och apotek, så när jag åkte tillbaka till hotellet funderade jag inte så mycket kring vart vi egentligen var. Vi har först åkt till ett sjukhus och hamnade sedan på ett Surgery Hospital. När de opererat Älskling, så lovade de är de skulle ringa mig direkt. 
Problemet var bara att de aldrig ringde, så jag låg vaken, ovetandes om hur allt hade gått, hela natten. I all stress kring den akuta operationen, la jag inte heller märke till att jag åkte en helt vanlig taxi till hotellet och frågade således aldrig vad sjukhuset hette och det finns väldigt många sjukhus i Side. 

Efter en extremt ångestfylld natt, hjälpte hotellpersonalen mig att komma underfund med vilket sjukhus det var. Det låg inte ens i Siden, utan i Manavgat!!!

Operationen i sig gick bra och vi kunde flyga hem som planerat dagen efter på söndagen. På måndagen fick Älskling tillbaka smärtorna och hög feber, åkte akut till Hudiksvalls sjukhus och låg där i 4 dygn. Allt för en endaste galet eländig njursten.  

Efter flera veckor med feber, har jag nu äntligen sedan 5 dagar tillbaka en feberfri make igen. Det är helt otroligt hur en vardag kan vändas upp och ner på ett ögonblick. Hur stark man kan vara när man måste, hur svag man kan vara när man överrumplas, men framför allt, hur mycket man betyder för varandra. På det stora hela och in i minsta detalj. 

Vi ser nu fram emot en extremt spännande höst, där vi kommer att lägga mer fokus på hälsa och välmående än tidigare. Till alla er som hört av er, vill jag säga:

💗TUSEN TACK 💗

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar