Besökare

onsdag 18 maj 2016

Tisdagsterror

På tisdagar fortsätter Herr Multisport att hålla i löpträning. Igår var det andra gången vi skulle ge oss på den före detta skidbacken i stan och det gick betydligt bättre igår än vad det gjorde första gången. Första gången fick jag gå lite och klarade ändå bara 3 gånger, igår sprang jag alla 4. Även om det kändes som om att jag skulle falla ihop, så var det en oerhört skön känsla att märka av framstegen på relativt kort tid. 

Herr Multisport knäppte kort på oss igår när vi sprang när jag hade det som tyngst och jag kunde bara inte låta bli att klippa ihop kollaget ovanför. Tilläggas ska dock att vänstra bilden togs någon vecka före min första fitnesstävling, så jämförelsen är inte helt rättvis, även om det ligger mycket i den. 

Hursomhelst fick jag lite tips om vad jag ska tänka på; rätta upp kroppen, högre knän och kortare steg i tunga uppförsbackar. Eventuellt jobba upp bättre core-styrka. Även om jag aldrig kommer att bli en duktig löpare, så ser jag fram emot att fortsätta utvecklas. Löpning är ju världens smartaste träningsform. Man kan utöva den varsomhelst närsomhelst. 

Love,
Carro


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar